Ont i magen

2011-11-16 17:35:20/Permalink/Vardags inlägg/

Ja nu har jag haft magknip i över 3 dgr o det gillar jag inte.
Alltid är det nåt med kroppen som e knas. Men men.
Det finns de som har det värre.

Idag lagade jag middag till maken men blev inte nöjd.
Strimlad lövbiff, vattenkastanjer, svamp, lök o kokocmjölk tillsammans med pasta.
Nja sisådär, men älsklingen åt o njöt.
Less på att laga mat då maken är bättre på det (tycker iaf jag).

Idag har jag tränat HS med Lucky o det gick bra.
Hon är bättre i magen o har slutat med kraften ett tag så får vi se.
Om en häst är lös i magen bör man ta bort kraften o se över om man ändrat någe på fodret. Vilket jag hade gjort.
Jag bytte bara märke o ändock så funka inte henns mage. Nu är dne bättr o jag ska börja igen med det gamla jag hade. D ska jag tacka Kent i stalelt för. Han är grym på hästar o skötsel.
"Mannen som talar med hästar"
Kallas han i vårt stall.

Han har hjälpt mig mkt med vår Lucky o det tackar jag gudarna för.
Tack snälla KH för alla din hjälp o frugan dins goda tårta som vi får smaka då Moen vinner på travet.

Kent med Bona Kungen

Maggans goda MoeKanen tårta då han vann på travet.

Snygge Sigge med Luckys träns på.
Killen vi lånar ibland o rider western på samt ute i skogen o kör med.


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej.

Stilig häst,men inga nya bilder på vackraste Lucky??

Hoppas att hon mår bättre nu!.

Krama hon från Annica fd djurskötaren hos Birgitta å Sven Andersson.

2011-11-18 @ 11:44:53
Postat av: Bibbi

Hej Annica,



Vad skoj att du hör av dig =D

Det finns tusentals bilder på Lucky och jag tar bilde rpå henne varje dag. Lovar att lägga ut ett färskt kort på henne.



Ja hon har haft besvärlig mage. Men nu är hon bättre. Vi slutade med kraften så det gick över. Troligtvis är det så att vi bytte märke o det nya märket gick inte alls då hon fick diaré.



Men på mån ska vi börja igen med den gamla müsslin vi hade. Den vi köper på Foderbua i Sörviken här hemma.



varför slutade du hos Birgitta? Vad trist. Måste varit ett underbart arbete att jobba med så mkt djur?



Kram så länge. Alla hälsar

2011-11-18 @ 15:03:13
Postat av: Annica

Hej igen.

Jag fick gå ifrån Sven och Birgitta pga jobbbrist och så väntade vi vårat första barn,så det var nog lika bra.

Nu bor vi i Umeå men jag saknar alla djur å hästar som dom har.

Men man kan inte få allt man vill ha i livet precis.

Slaktade min häst 2mån före pojken föddes å det var en stor förlust,men han var inte riktigt pigg och alert,hade en karl som behandlade han i bakknäna med laser och akupunktur,men han blev bättre men det var bra det beslut jag tog,men en ny häst blir det förr eller senare.

krama lucky från mig.

2011-11-23 @ 11:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback