Jag vet en tjej...

2010-08-06 08:20:56/Permalink/Vardags inlägg/
...som inte har det lätt.
Hon gör det mesta i hemmet och mer därtill.
Vad gör hennes sambo?
Nada i princip.

Att be om hjälp med att betala in räkningar, säga upp onödiga abb, kolla posten istället för att bara sprätta posten o lägga den på hög  (vet hur det är).
Det tär någe fruktansvärt på etty förhållande om man inte hjälps åt.
Jag har varit med om samma saker och har lämnat mina karlar pga "lathet" lr vad man ska kalla det.
Brist på kunskap kanske. Men säg då fan till så kan man hjälpas åt vilket är det bästa.

Men jag förstår att hon lessnar på allt.
Att gång på gång be om hjälp men inte få någon respons och det rullar bara på som vanligt.
Vad är det med män?
En del tror allt bara ska vara bäddat framför sig hela tiden. Serverat....- Åhhh här kommer maten.
Kul kille! Näe fy fan lämna skiten ist.

Sen säger dom att dom jobbat hela dan och orkar inte.
Men vad fan gör hon själv då?
Jobbar 100% + xtra och tar hand om sina barn.
Skärpning för fan.
Se till och hjälp till i hemmet som vettigt folk och fanimej hjälp till där det behövs.

- Ring de samtal som behövs för att klara ekonomin (du bor åxå under samma tak)
- Säg upp onödiga abb
- Hjälp till med betalning av räkningar så du själv vet hur ni ligger till ekonomiskt.
- Gör klart de saker du lovat i flera månader/år/veckor innan du påbörjar nåt annat.
- Hjälp till att sälja den gamla barnsängen som barnen växt ur, barnvagnen, bilen som bara står ( så kanske det finns pengar över till mat iaf)

Jag säger bara "been there, done that".......Never again.......FY FAN, skärpning grabbar.
Och förretsen så finns det fruntimmer som fan inte är bättre de.....
Nä fy farao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback